Chapter 5 - Great weekend

Det blev en lång kyss. Jag avslutade kyssen och sa ''Jag måste gå hem nu''.
Vi gick upp och han följde med mig halva vägen hem, plösligt började det ösregna och ingen av oss hade ett paraply.
''Jag följer med dig ända hem, jag låter dig inte gå ensam i detta väder'' sa Justin. Regnet blev kraftigare och plösligt drog Justin mig mot en vägg, log och kysste mig.





Del 4

En vecka senare ..

I en hel vecka har jag och Justin umgåtts! Det har varit jättekul. Det känns som om jag sakta men säkert börjar falla för den charmiga och framfusiga Justin. Vi har inte känt varandra sådär jättelänge men det känns som att jag har känt honom i något år eller mer. Han är så öppen och berättar allt, han visar alla sidor han har och de är underbara på sina sätt. Denna vecka har vi umgåtts som vänner, vi är inte tillsammans, men en hel del kyssar fick det bli.. Det är svårt att motså hans mjuka, vackra läppar.
Första dagen gick vi på bio och det var hur mysigt som helst. Vi kollade på Brides maids och Justin höll min hand under filmens gång.
Aleks vet att jag och Justin har umgåtts denna vecka och har inte något emot det, han vill inte att jag ska bli sårad och jag har redan sagt att just nu är vi bara vänner, vi försöker lära känna varandra och vi får se hur det blir efter ett tag.
Både Justin och jag vill att vi ska ta det lugnt, börja med att bara vara vänner och se hur vi är med varandra. Och det är första gången jag känner så här för någon på sån kort tid, jag vill att Justin ska bli min redan nu men jag tycker att det är viktigt att man tar det lugnt och att man ska umgås en hel del innan det blir något.
En dag var det jättevarmt så vi bada i stranden det var jättekul. Justins humor är också oslagbar, jag garvar nonstop när jag är med honom.
Vi har också promenerat på kvällarna och ätit middag.
En kväll då vi promenera vid stranden, Justin tog min hand, höll den och försiktigt pressade hans mjuka läppar emot mina. Känslan var underbar. Hans värme strålade igenom mig och jag mådde jättebra just den sekunden.
Allting har varit perfekt, eller.. Lite obekvämt har det varit. När vi var på bio t.ex. var det en massa fotografer som tog smygbilder, det var obehagligt och inte alls kul och bli smygfottad. Justin kunde bli sur och skrika på de några gånger men jag sa att det var lugnt, att jag inte brydde mig så mycket. Men i självaverket var det jätteirriterande. Vem kunde ana att jag skulle va med på MSN's framsida e.x? Jag är ingen person som är ''kändisfreak'' läser skvaller tidningar os.v. Jag visste inte ens vem Justin va först när vi träffades och det visade sig att han var en av världens mest igenkända. Sjukt att det nu finns bilder på MIG överallt men jag försöker ignonera det.
Nadia har jag inte ens pratat med på ett tag nu. Jag har haft min mobil avstängd hela veckan men jag ringde henne och bad henne komma över idag för att ÄNTLIGEN prata med min vän som jag saknade.
Just nu har Justin åkt på någon event i L.A, han kommer tillbaka om några dagar och då ska vi umgås ännu mer och se vart vi kommer stå.
Justin har fått en massa frågor av reporters om vems han ''flickvän'' är som han brukar smyga runt med. Och fansen som han har tror inte att det är bara en kompis. Men det är ju så det är. Justin och jag är BARA VÄNNER. Vi har inte kommit till ''förhållande-delen'' än och vissa förstår inte det så det har varit lite jobbigt.

Jag hörde mamma ropa på mig så jag gick ner och såg att Nadia hade kommit. Vi gick upp till mitt rum och satte oss ute i balkongen.
Nadia tog fram ett cigarett paket, tog ut en cigg till sig själv och frågade i fall jag ville ha.
Egentligen röker jag inte. Jag hatar rök. Ibland händer det väl att jag ''feströker'' bara för att, men just nu behövde jag en cigg så jag tog emot den vita cigaretten, emot min mun, drog in den giftiga röken snabbt och blåste ut det lika snabbt.
Jag såg ut från balkongen, man såg en massa bilar och ljus, andra hus och solen lyste in mot balkongen. Jag slängde fimpen ut från balkongen.
''STEPPPH, du har varit spårlösförsvunnen typ. Varför har du inte svarat på mina samtal eller mess?'' frågade Nadia med en fundersam blick.
Jag berättade allt om mig och Justin och hon blev öööverlycklig. ''ÄNTLIGEN träffar du en kille, kolla på dig!! Man ser hur lycklig du är... Aww du är kär'' sa hon och jag blängde på Nadia med en ovänlig blick, ''sluta!''
Jag och Nadia umgicks med varandra hela dagen, vi åt mammas goda mat och kollade sedan på film. Det var jätteskönt och bara vara med sin närmaste vän och berätta allt.


Inte så lång del, tror att det kommer en till senare ikväll :D Fler har hittat hit typ, inte jättemånga men aa skulle va kul o se vad alla som läser den här tycker om den. Vad jag gör dåligt, vad jag borde förbättra och så.. Kommentera! KÄRLEK ♥

Kommentarer
Postat av: Amanda :)

Sv: Tack så mycket! Bra kapitel :) <3

2011-07-20 @ 19:45:12
URL: http://mizzamizz.blogg.se/
Postat av: becca :)

sv: tack :) din blogg e oxå fin!

2011-07-20 @ 19:51:51
URL: http://biebersbabe.blogg.se/
Postat av: Novellblogg

sv: tack detsamma :)

2011-07-20 @ 20:14:46
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: Anonym

mer <33

2011-07-20 @ 21:03:43
Postat av: Alex & Jennie

Svar: Tack så jättemycket, din novell är också skitbra! ;)

2011-07-20 @ 22:42:44
URL: http://justinloverz.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Skit bra! Men snälla uppdatera lite oftare :)

2011-07-21 @ 00:42:36
URL: http://www.angiie-angel.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0